Co to jest fotografia produktowa 360º?
Popularność handlu elektronicznego stale rośnie, ale sklepy internetowe nadal mają pewne wady w porównaniu ze sklepami fizycznymi, ponieważ statyczny tekst i zdjęcia są nieco ograniczonym sposobem na uzyskanie wyobrażenia o tym, jak naprawdę wygląda produkt. Fotografia produktowa 360º to sposób na pokonanie tego utrudnienia i zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.
Co to jest fotografia produktowa 360°?
Fotografia produktowa 360º to technika, która pozwala nam pokazać produkty w sklepie internetowym pod każdym kątem. Każdy obraz 360º składa się z co najmniej 36 różnych zdjęć produktów (jedno co 10 stopni), które są następnie łączone za pomocą specjalnego oprogramowania. W rezultacie powstaje interaktywny obraz, na którym użytkownik może obracać produkt w dowolne miejsce i powiększać go, aby zobaczyć więcej szczegółów. Fotografia 360º może zastąpić lub uzupełnić statyczne zdjęcia przedmiotów w handlu elektronicznym i pozwala na uzyskanie bardziej realistycznego wyobrażenia o tym, jak dany produkt wygląda w rzeczywistości. Nic więc dziwnego, że często jest ona stosowana przez renomowane marki i luksusowe brandy (źródło: www.artandprestige.pl), które umożliwiają zakup online przez sklep internetowy.
Korzyści z fotografii 360º dla handlu elektronicznego
Zwiększenie interakcji
Zdjęcia produktów 360º z samej swojej natury zachęcają użytkownika do zatrzymania się i eksperymentowania z nimi, obracania ich w różnych kierunkach, aby lepiej wyobrazić sobie, jak produkt wygląda w rzeczywistości. Ten wydłużony czas interakcji daje użytkownikom poczucie, że lepiej znają produkt, a zatem są bardziej skłonni do zakupu.
Poczucie, że klient wie lepiej, jak wygląda dany produkt, zwiększa jego zaufanie do zakupu. Pokazując produkt ze wszystkich możliwych stron, dajemy poczucie, że nie mamy nic do ukrycia i że przedmiot będzie lepiej odpowiadał oczekiwaniom użytkownika. Ta pewność siebie może być ostatecznym impulsem do tego, by stać się klientem sklepu internetowego.
Fotografia 360º pomaga zmniejszyć odsetek zwrotów
Zdjęcia produktów w formacie 360º mają dużo większą wartość informacyjną niż zdjęcia statyczne. Dzięki możliwości obejrzenia produktu pod każdym kątem, klient ma dużo większą pewność, czy jest to to, czego szuka, czy nie. W ten sposób zmniejszymy prawdopodobieństwo, że produkt nie będzie odpowiadał temu, czego oczekiwano po jego otrzymaniu.
Odróżnienie od konkurencji
Biorąc pod uwagę rosnącą popularność handlu elektronicznego, konkurencja na rynku internetowym może być bardzo zacięta. Wciąż jednak wiele marek nie jest przekonanych do fotografii 360º, więc bycie jednym z pierwszych pomoże Ci się wyróżnić i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.